Vedtægter for Støvring Løbe- & Gåklub.
§ 1 Navn og hjemsted
1. Foreningens navn er Støvring Løbeklub (ændret til Støvring Løbe- & Gåklub).
2. Foreningen er hjemmehørende i Rebild Kommune.
§ 2 Formål
1. Foreningens formål er at udbrede kendskab til motion eks. løb, gang mv. på alle niveauer – og gøre det muligt for dets medlemmer at dyrke dette og støtte, vejlede og motivere hinanden.
2. Foreningens aktiviteter er ugentlig fælles træning året rundt samt arrangementer med socialt islæt pr. år – samt fælles deltagelse i stævner.
§ 3 Medlemskab
1. Medlemskab kan opnås af alle. Unge under 15 år kan kun deltage ifølge med forældre/værge.
2. Kontingent fastsættes af bestyrelsen.
3. Der findes 2 typer kontingent – enkeltperson og familie. Et familiekontingent gælder for en person over 15 år og dennes samlever/ægtefælle samt hjemmeboende børn.
§4 Ordinær generalforsamling
1. Den ordinære generalforsamling afholdes hver år i 1. eller 2. kvartal og skal indkaldes til og med min. 3 ugers varsel på klubbens hjemmeside eller andet offentligt medie.
2. Dagsorden offentliggøres ligeledes på klubbens hjemmeside 3 uger før generalforsamling. Indkommende forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 7 dage før generalforsamlingen.
3. Stemmeret på generalforsamlingen har alle, der kan fremvise gyldig kontingenskvittering for året. Familiekontingent har kun en stemme.
§5 Dagsorden
Dagsorden for generalforsamlingen skal indeholde følgende punkter .
1. Valg af dirigent
2. Formandens beretning
3. Forelæggelse af regnskab og budget til godkendelse
4. Indkommende forslag – ændring af vedtægter og evt. udefrakommende forslag.
5. Valg af bestyrelse og revisorer
6. Eventuelt
§6 Dirigent
1. Generalforsamlingen ledes af dirigenten, der også beslutter, hvad der skal føres til protokols.
2. Alle afstemninger afgøres ved almindeligt stemmeflertal.
3. Ønskes der skriftlig afstemning, skal dirigenten imødekomme dette.
§7 Ekstra ordinær generalforsamling
1. Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst 2/3 af medlemmerne skriftligt anmoder herom.
2. Ekstraordinær generalforsamling indkaldt af medlemmer er kun gyldig, såfremt alle, der har underskrevet indkaldelsen, er til stede enten personligt eller ved fuldmagt.
§8 Bestyrelsen
1. Foreningens bestyrelse vælges af medlemmerne og består af formand, næstformand, kasser, sekretær og menigt medlem samt 2 suppleanter.
1a. Menigt medlem kan undlades i dette tilfælde har formanden 2 stemmer.
2. Bestyrelsen vælges for 2 år ad gangen. De lige år vælges 2 personer til bestyrelsen og de ulige år vælges 3 personer. Bestyrelsen konstituerer sig på 1. bestyrelsesmøde. Suppleanter vælges hvert år.
3. I tilfælde af afgang fra bestyrelsen træder suppleanterne ind i den rækkefølge, de er valgt. Såfremt dette ikke er muligt, supplerer bestyrelsen sig selv.
4. Foreningens bestyrelse tegner klubben i alle henseender. Prokura har, med 2 i foreningen – formand, næstformand og kasser.
5. Senest 8 dage efter generalforsamlingen skal referat offentliggøres.
§9 Regnskab
1. Foreningens regnskabsår løber fra 1. januar til 31. december.
2. Revisorpåtegnet regnskab bekendtgøres senest 8 dage før generalforsamlingen og forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse.
3. Bestyrelsen skal tilsikre at den til enhver tid gældende regnskabsinstruks følges.
§10 Revisor
1. På den ordinære generalforsamling vælges hver år 2 kritiske revisorer og en revisorsuppleant. Revisorerne har til enhver tid adgang til regnskabet.
§11 Vedtægtsændringer
1. Vedtægtsændringer kan ske på enhver generalforsamling, når mindst 2/3 af de tilstedeværende er for forslaget.
§12 Opløsning af klubben
1. Opløsning af klubben kan kun besluttes ved 2 på hinanden følgende med 14 dages mellemrum indkaldte generalforsamlinger med ¾ flertal for forslaget.
2. Eventuelle midler overgår ved opløsningen til Børnecancer-fonden.