Vedtægter for Støvring Løbe- & Gåklub
§ 1 Navn og hjemsted
1: Foreningens navn er Støvring løbeklub
2: Foreningen er hjemmehørende i Rebild kommune.
§ 2 Formål
1: Foreningens formål er at udbrede kendskab til motion eks. løb, gang mv. på alle niveauer – og gøre det muligt for dets medlemmer at dyrke dette og støtte, vejlede og motivere hinanden.
2: Foreningens aktiviteter er ugentlig fælles træning året rundt samt arrangementer med socialt islæt pr år – samt fælles deltagelse i stævner.
§ 3 Medlemskab
1: Medlemskab kan opnås af alle. Unge under 15 år kan kun deltage ifølge med forældre/værge
2: Kontingentet fastsættes af bestyrelsen.
§ 4 Ordinær generalforsamling
1: Den ordinære generalforsamling afholdes hvert år i 1. – 2. kvartal og skal indkaldes til og med min. 3 ugers varsel på klubbens hjemmeside eller anden offentlig medie.
2: Dagsorden offentliggøres ligeledes på klubbens hjemmeside 3 uger før generalforsamling. Indkommende forslag skal være bestyrelsen i hænde senest 7 dage før generalforsamlingen.
3: Stemmeret på generalforsamlingen har alle der kan fremvise gyldig kontingentkvittering for året. Familie kontingent har kun en stemme.
§ 5. Dagsorden
Dagsorden for generalforsamlingen skal indeholde følgende punkter:
1: Valg af dirigent
2: Formandens beretning
3: Forelæggelse af regnskab og budget til godkendelse
4: Indkommende forslag – ændring af vedtægter og evt udefra kommende forslag
5: Valg af bestyrelse og revisorer
6: Eventuelt
§ 6. Dirigent
1: Generalforsamlingen ledes af dirigenten, der også beslutter, hvad der skal føres til protokols.
2: Alle afstemninger afgøres ved almindelig stemmeflertal.
3: Ønskes der skriftlig afstemning, skal dirigenten imødekomme dette
§7 Ekstra ordinær generalforsamling
1: Ekstra ordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes når mindst 2/3 af medlemmerne skriftligt anmoder herom.
2: Ekstraordinær generalforsamling indkaldt af medlemmer er kun gyldig, såfremt alle, der har underskrevet indkaldelsen er til stede, enten personligt eller ved fuldmagt.
§ 8. Bestyrelsen
1: Foreningens bestyrelse vælges af medlemmerne og består af formand, næstformand, kasser, sekretær og et menigt medlem samt 2 suppleanter.
1a: menigt medlem kan undlades i dette tilfælde har formanden 2 stemmer
2: Bestyrelsen vælges for 2 år af gangen, de lige år vælges 2 personer til bestyrelsen og de ulige år vælges 3 personer. Bestyrelsen konstituerer sig på 1. bestyrelsesmøde. Suppleanter vælges hvert år.
3: I tilfælde af afgang fra bestyrelsen træder suppleanterne ind i den rækkefølge de er valgt. Såfremt dette ikke er muligt supplerer bestyrelsen sig selv.
4: Foreningens bestyrelse tegner klubben i alle henseender. Prokura har, med 2 i foreningen: Formand, næstformand og kasser.
5: Senest 8 dage efter generalforsamlingen skal referatet offentliggøres.
§ 9. Regnskab.
1: Foreningens regnskabsår løber fra d 1. januar til 31. december.
2: Revisorpåtegnet regnskab bekendtgøres senest 8 dage før generalforsamlingen og forelægges den ordinære generalforsamling til godkendelse.
3: Bestyrelsen skal tilsikre af den til enhver tid gældende regnskabsinstruks følges.
§ 10. Revisor
1: På den ordinære generalforsamling vælges hvert år 2 kritiske revisorer og en revisor suppleant. Revisorerne har til enhver tid adgang til regnskabet.
§ 11. Vedtægtsændringer
1: Vedtægtsændringer kan ske på enhver generalforsamling, når mindst 2/3 del af de tilstedeværende er for forslaget.
§ 12. Opløsningen af klubben
1: Opløsning af klubben kan kun besluttes ved 2 på hinanden følgende med 14 dages mellemrum indkaldte generalforsamlinger med ¾ flertal for forslaget.
2: Eventuelle midler overgår ved opløsningen til børnecanser fonden.
Således vedtaget på stiftende generalforsamling den 28. april 2014.
Dirigent: Formand: